Hoe kan ik mijn vetpercentage verlagen?

vetpercentage verlagenHet verlagen van je vetpercentage is niet hetzelfde als afvallen. Vergis je je hier niet in. Extreem dieet kan je spierweefsel doen verminderen. Dat is een zeer ongezonde manier van afvallen.

Wil je gezond slank worden, dan moet je letten op het vetpercentage van je lichaam.

Je kunt dit laten opmeten bij je fitnesstrainer of een diëtist. Dat is je eerste stap die je moet zetten als je jouw vetpercentage wilt verlagen.

Het geheim achter blijvend afvallen is afvallen op een langzaam tempo. Dus we gaan het zeker niet hebben over dieet. Natuurlijk betekent dit niet dat je het dubbele moet gaan eten. Probeer je maaltijden toch wel zo gezond mogelijk te houden.

Je wilt vet verliezen en dat kan echt niet als je alleen maar vet consumeert. Tot zo ver over het eten. Laten we beginnen over het echte werkt. Hoe verlies je vet en dan nog wel blijvend?

Bewegen is de sleutel tot succes! Je vetpercentage verlagen heeft inspanning nodig. Je moet elke dag naast het minimum van 30 minuten bewegen nog eens minimaal 20 minuten inspannen wil je gewicht verliezen. Hoe zwaar de oefeningen zijn zullen bepalen hoe snel je gewicht verliest.

Nu moet je niet meteen oefenen voor de marathon, omdat je denkt dat je zo sneller afvalt. Bouw het rustig op. Zo houd je het langer vol.

Je moet een gewoonte maken van bewegen. Het is geen straf, omdat je overgewicht hebt. Maar een tool om gezond te kunnen blijven leven. Begin met cardio oefeningen. Zo bouw je conditie op.

Neem eiwitshakes in je dieet, zodat je lichaam spiermassa gaat aanmaken. Loop, ren en fiets. Is dit allemaal nog te zwaar ga zwemmen. In het water train je alle spieren op een zeer relax manier.

Ga niet elke dag op de weegschaal staan. De personenweegschaal geeft niet altijd de realiteit weer. Iemand dat sport, maakt spieren aan en ook dat is gewicht. Dus niet alles wat je op de weegschaal ziet is vet.

Heb vooral geduld als je voor altijd je gewicht in balans wilt krijgen. Het verlagen van je vetpercentage is de beste stap die je kunt zetten voor een gezond toekomst.