Wil jij nu ook wel eens weten of het Cambridge dieet werkt?

Het is de koning der diëten! Iedereen die bezig is met iets aan zijn of haar gewicht te doen kent het Cambridge dieet. Of je er nu liefhebber van bent of het dieet regelrecht haat, je bent er wel mee bekend. Maar niet iedereen weet ook echt hoe het dieet werkt, welke methode ze hanteren om snel af te vallen en wat het Cambridge 500, 800, 800+ en nieuwe stappenplan precies is. Wel belangrijk voordat je je echt gaat storten op dit dieet, toch?

Inleiding over het Cambridge dieet

Het dieet heeft al heel lang de sticker crashdieet, dit komt omdat het een zeer streng dieet is. Niet alle experts zijn het erover eens dat dit een goede en gezonde manier van afvallen is. Er zijn juist steeds meer tegengeluiden, onderzoeken en ervaringen die naar buiten komen aangaande Cambridge 500, maar ook Cambridge 800 en 800+. Veel mensen zouden klachten ervaren en na het dieet weer aankomen. In 2017 is het dieet op de schop gegaan, het kent nu een ietwat ingewikkelder stappenplan. Maar wanneer je goed oplet is het in grote lijnen nog steeds erg caloriearm.

Hoe ga je ermee afvallen?

Met de Cambridge 500 methode is het werkelijk een hel! Je mag per dag niet boven de 500 calorieën uitkomen. De andere 2 manieren zijn 800 en 800+ waarbij je respectievelijk tot 800 calorieën mag eten en nog een extra maaltijd toe mag voegen. Het is gewoon uithongeren wat je doet. Hiermee zal je wel snel afvallen, maar of het ook gezond is dat is het tweede.

Het nieuwe stappenplan kent 7 stappen waarin je gaat afvallen. Je zal merken dat je in de eerste fase nog steeds 3 keer een Cambridge dieet product neemt. Naar gelang de fases vorderen, komt er steeds een portie van het een of ander bij. Het is dus nog steeds erg laag in het aantal calorieën – en deze mythe is allang achterhaald.

Het dieet kent een bepaalde structuur die hieronder staat beschreven.

Een consulent raadplegen

Je gaat een consulent (meestal bij jou in de buurt) en hiermee een afspraak maken. Of hier kosten aan zijn verbonden is niet helemaal duidelijk, maar voor de begeleiding hoef je verder niks te betalen. Je zal met hem of haar een plan maken en beginnen met het Cambridge dieet.

Kies een plan van aanpak

Welk plan je gaat kiezen is waarschijnlijk niet meer aan de orde. Het lijkt er namelijk op dat je met de vernieuwde vorm van het dieet alle 7 stappen gaat doorlopen. Dit betekent in het begin en midden fase flink hongerlijden ..en daarna steeds meer toevoegen. Het ziet er naar uit dat ze wel wat geleerd hebben, door je ook wat meer inzicht te geven over gezonde voeding. Of het ook echt genoeg is? Waarom namelijk niet meteen starten met de juiste voeding en niet van die (vaak niet eens lekkere) maaltijdzakjes.

Aanschaf van Cambridge dieet producten

Je zal nog steeds de producten moeten kopen die bij het dieet horen. Deze zijn niet goedkoop en bevatten niet veel voedingswaarde. Dan is het ook nog maar de vraag of je ze lekker vindt. Niet iedereen is te spreken over allerlei milshake-achtige smaakjes of helemaal niet gediend van poedertjes. Denk hier goed over na voordat je ook echt met het dieet wilt beginnen, of dit iets is voor jou.

En de kilo’s vliegen eraf!

Je zal er wel snel mee afvallen. Meestal verlies je snel vocht en daarna vet. Bij een te lage calorieën inname kun je ook spiermassa gaan verbranden. Daarom is het ook volgens vele deskundigen niet zo nuttig om het Cambridge dieet te volgen. Omdat je de verkeerde dingen afbreekt. Waar het alleen zou moeten gaan om vetmassa. Diëten die je niet uit laten hongeren zijn daarom ook 9 van de 10 keer een betere optie.

De resultaten worden vaak betwist

Afvallen doe je sowieso – maar daar is geen hogere wiskunde voor nodig op de manier hoe dat met dit dieet gebeurt. Eet je bijna niks, dan val je af. Zo simpel is het. De vraag is alleen WAT val je af, voor hoe lang en is het gezond? 3 vragen waar de meeste mensen met overgewicht niet eens naar kijken. Toch is dit het allerbelangrijkste wanneer je ook echt wilt afvallen! Verdiep je daar eens in. En je zal zien dat er een wereld voor je open gaat.

Uitkijken met sporten en andere activiteiten

Let op met sporten en andere zeer intensieve bezigheden tijdens het dieet. Doordat je weinig binnenkrijg zal je minder energie hebben voor dit soort dingen. Ga je toch sporten, neem dan altijd wat eten en drinken mee (banaan, sportdrankje, krentenbol of andere dingen waar je energie uit kunt halen). Dan zal je altijd wat extra’s bij je hebben voor wanneer het wat zwaarder gaat.

Cambridge dieet JA of NEE?

NEE – want ondanks dat je er mee kan afvallen is het niet de beste manier. En wij van Hoekaniksnelafvallen.nl streven ernaar het beste aan te raden. En het Cambridge dieet komt helaas niet in dat rijtje voor. Ben je er toch helemaal gek op, dan is dat natuurlijk jouw eigen keuze. Maar neem alle feiten die over het dieet bekend zijn dan wel mee in je beslissing voor een juist afweging om voor het dieet te gaan of niet!

Gerelateerde artikelen over het Cambridge dieet:
https://degezondekeuze.nl/cambridge-dieet-kilos-vet-verbranden/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt deze HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>