Hoe Kan Je Vet Verbranden?

vet verbrandenVet verbranden heeft inspanning nodig. Gemotiveerd blijven helpt je hierbij. Je moet weten, dat je niet altijd even snel resultaat ziet. Dit is voor de meeste een reden om op te geven.

In de eerste weken, dat je opeens stopt met snoepen, snacken en plat gezegd zuipen, zul je merken, dat je enorm afvalt.

In korte tijd en nog wel zonder al te veel bewegen. Je lichaam verbrandt het vet om jou de nodige energie te kunnen blijven leveren. En dan.. crises in je lichaam.

De alarmbelletjes gaan af. Het vet verbranden, moet stoppen. Je lichaam krijgt het idee dat je in hongersnood terecht komt. Dus in plaats van afvallen, kom je aan. Er wordt weer vet aangemaakt rondom je buik.

Dat is totaal het tegenovergestelde van wat jij wilt bereiken. Dus hoe verbrand je vet op de juiste manier? Zoek balans tussen eten en bewegen. Het is niet de bedoeling, dat je niks meer eet en ook niet dat je uren door blijft trainen terwijl je achteraf nog een literbak ijs naar binnen werkt.

Het is de bedoeling, dat je minder vetten en suikers consumeert en meer gaat bewegen. Uiteraard ga je op deze manier niet binnen een week resultaat zien. Vet verbranden doe je op lange termijn. Wil je dat het wegblijft.

Zorg voor een goede nachtrust. Hierdoor ben je in de ochtend energierijk. Ontbijt goed en deel de rest van je maaltijden over ten minste 5 porties. Drink voldoende water om de verbranding van vet te blijven stimuleren.

Neem geen enorme stappen ineens. Bouw alles op. Dit houdt je gemotiveerd. Zwaar dieet werkt altijd tijdelijk! Vergeet dit niet. Je kunt niet je hele leven op een dieet leven. Train minimaal 2 à 3 keer per week een half uur. Zwemmen, hardlopen en buikoefeningen werken het best.

Een balans in levensstijl is de sleutel tot het ideaal gewicht. Doe geen ander na, maar kijk wat voor jou haalbaar is. Je kunt beter een half kilo vet kwijt zijn, dan niets. Zowel sport als dieet zijn belangrijke onmisbare onderdelen van het vet verbranden. Succes!